Burmistrz Polic zaprasza mieszkańców do udziału w bezpłatnych szkoleniach komputerowych organizowanych w ramach Programu „Ja w internecie” Fundacji Legalna Kultura. 

Tematyka szkoleń:

  1. Rodzic w internecie
  2. Mój biznes w sieci
  3. Moje finanse i transakcje w sieci
  4. Tworzę własną stronę internetową(blog)
  5. Kultura w sieci

Szkolenia skierowane są do osób powyżej 25 roku życia. Odbywać się będąw godzinach popołudniowych lub w weekendy, w siedzibie Miejskiego Ośrodka Kultury oraz w wybranych szkołach i świetlicach na terenie Gminy Police. Terminy i miejscaorganizacji poszczególnych szkoleń zostaną dopasowane do potrzeb uczestników po zakończeniu rekrutacji. Szkolenia organizowane są w ramach 12 godzinnych warsztatów praktycznych w 15 osobowych grupach.

Rekrutacja rozpoczyna się 28 stycznia 2019 roku poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego. Wypełniony formularz należy przesłać w formie skanu na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarczyć do Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Urzędu Miejskiego w Policach przy ulicy Stefana Batorego 3, pok. 52. Rekrutacja trwa do wyczerpania miejsc. Termin realizacji szkoleń 23.02.2019 – 30. 06.2019. Telefon kontaktowy: 91 4311851.

Pobierz formularz zgłoszeniowy DOC

Pobierz formularz zgłoszeniowy PDF

Rodzic w internecie

Szkolenie „Rodzic w internecie” ma na celu podniesienie kompetencji rodziców i opiekunów w zakresie korzystania z kultury i edukacji w internecie.Uczestnicy szkolenia poznają źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dostępnych w bibliotekach i muzeach cyfrowych oraz nauczą się, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia typu hate lub trolling. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin (takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny i in.), a także z usług związanych ze zdrowiem.

Moje finanse i transakcje w sieci

Szkolenie „Moje finanse i transakcje w sieci” przeznaczone jest dla osób chcących nauczyć się załatwiać skutecznie swoje sprawy biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu.Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji, szybko i bezpiecznie.

Kultura w sieci

Szkolenie „Kultura w sieci” przeznaczone jest dla osób, które chcą dowiedzieć się, jak i gdzie w internecie bezpiecznie szukać filmów, spektakli, książek, muzyki, gier, zdjęć, szkoleń i innych treści dostępnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystać je do nauki lub własnej twórczości zgodnie z prawem.

Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka – Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, cyfrowe zbiory MNW i in.). Poznają podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu, bazując na informacjach znajdujących się w internecie oraz jak stworzyć drzewo genealogiczne.

Tworzę własną stronę internetową (blog)

Szkolenie „Tworzę własną stronę internetową (blog)” przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się zakładać i prowadzić własną stronę internetową lub bloga.Uczestnicy szkolenia zyskają podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć swoje miejsce w sieci, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego nowe treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe) zgodnie z prawem autorskim. Nauczą się również rozpowszechniać generowany przez siebie materiał oraz monitorować jego oddziaływanie, wykorzystując dostępne mechanizmy analityki internetowej. Dowiedzą się również jakich formalności należy dopełnić w związku z prowadzeniem strony internetowej, a także, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Mój biznes w sieci

Szkolenie  „Mój biznes w sieci” przeznaczone jest dla osób prowadzących działalność gospodarczą, albo przygotowujących się do otwarcia własnego biznesu.Uczestnik szkolenia nauczy się, jak wykorzystać zasoby internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.). W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Szkolenie posłuży podniesieniu kompetencji przedsiębiorców w zakresie korzystania z zasobów edukacyjnych internetu, które umożliwią im samodzielne rozwijanie działalności firmy online (np. Akademia PARP).

Serdecznie zapraszam